WIADOMOŚCI

Pietrow: za wcześnie na punkty
Pietrow: za wcześnie na punkty
Heikki Kovalainen i Witalij Pietrow przed trzecią tegoroczną rundą podkreślają, że na torze pod Szanghajem kluczowe będzie osiągnięcie kompromisu w ustawieniach CT01. Rosyjski kierowca, który podczas dwóch minionych wyścigów w Chinach zdołał pokonać linię mety na punktowanej pozycji zdaje sobie sprawę, że w tym roku sytuacja najprawdopodobniej ulegnie zmianie.
baner_rbr_v3.jpg
Heikki Kovalainen
„Do zmagań powrócimy w Szanghaju, na jednym z dość standardowych współczesnych torów. To mieszanka wolnych i średnich zakrętów, bardzo długiej prostej z ciasnym zakrętem na końcu, który jest naturalnym miejscem do wyprzedzania, a także kilku zdradliwych partii, po których zawsze ma się wrażenie, że nie zostały pokonane do końca właściwie. Hamulce nie mają aż tak trudnego zadania, ale potrzebna jest stabilność w zakrętach, aby mieć możliwość zaatakowania przy każdej okazji. Potrzebna jest również dobra trakcja na wyjściu z wolniejszych zakrętów, aby móc naciskać przez całe okrążenie. Kluczowe fragmenty to najprawdopodobniej zakręt 11, 12 i 13 – właściwe wyhamowanie przed T11 sprawia, że dwa kolejne zakręty można pokonać z większą prędkością i szybciej wyjść na prostą. Jeśli to wszystko się uda, to można powalczyć na końcu prostego odcinka”.

Witalij Pietrow
„Teraz kolej na Chiny. W ciągu dwóch ostatnich sezonów zdobywałem w Szanghaju punkty i choć oczywiście świetnie byłoby powtórzyć ten wynik w sezonie 2012 z Caterhamem, to podejrzewam, że na finisz w czołowej dziesiątce może być dla nas w Chinach za wcześnie. Tor nie jest wyjątkowo trudny, nie jest też szczególnie techniczny. Ważne jest jednak właściwe pokonanie sekcji zakrętów od pierwszego do czwartego, a potem od jedenastego do trzynastego, które prowadzą na prostą. W obydwu sekcjach można stracić lub zyskać sporo czasu, co oznacza, że bolid należy ustawić tak, aby osiągnąć kompromis pomiędzy balansem w dojeździe do zakrętu numer 14, czyli zmniejszeniem oporu aerodynamicznego, oraz wolniejszymi zakrętami w pierwszym i trzecim sektorze, które wymagają większego docisku”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
mclaren-fast

05.04.2012 18:32

0

Na jakie punkty Witalij ani w tym ani w innym wyścigu,wątpie żebyś zdobył jakiekolwiek punkty jak już to już bym stawiał na Heikiego ale to też mało prawdopodobne chociaż pożyjemy zobaczymy.


avatar
Kalor666

06.04.2012 00:24

0

mclaren-fast, czytałem kilka Twoich wpisów i mam pytanie- czy słyszałeś kiedyś o INTERPUNKCJI????


avatar
wbksa

06.04.2012 08:59

0

jeden przecinek walnął


avatar
mietek-r

06.04.2012 09:13

0

ale głupoty gada Pietrow , od kiedy to za wcześnie na pkt. niech ustawi sobie cel pkt. w ostatnim wyścigu .


avatar
Skoczek130

06.04.2012 14:31

0

Nie mają absolutnie żadnych szans na punkty. Widac, że przed nimi jeszcze wiele pracy. Może w 2014?? Cóż, nie jest łatwo nawiązac kontakt. Póki co nie mają szans na wyjście z Q1. ;]


avatar
mclaren-fast

06.04.2012 18:14

0

Kalor666 jeżeli nic nie wnosisz swoim komentarzem do tematu to sie nie udzielaj a po drugie INTERPUNKCJA nima tu większego znaczenia.


avatar
Jahar

06.04.2012 20:42

0

Pietrov to musiałby jeździć w ubiegłorocznym Red Bull żeby nie było zbyt szybko dla niego walczyć o punkty. Taki to kozak. Chociaż jak sobie przypominam to stwierdził, iż właśnie teraz pracuje w prawdziwym zespole bo się go nie czepiają.


avatar
Rick

06.04.2012 21:17

0

@mclaren-fast Jak to interpunkcja nie ma znaczenia? Jak piszesz tak, ze w sumie nie wiadomo o co Ci chodzi to sam nic nie wnosisz do tematu, wiec sie nie udzielaj. :-P do tematu: PET musial cos powiedziec to powiedzial. Wiadomo ze nic nowego nie odkryje. Miloby bylo gdyby Catherham kilka(nascie) punktow w sezonie zdobyl. Tyle, ze to raczej nierealne. Chyba ze inne bolidy beda awaryjne ;)


avatar
ForzaFerrari

07.04.2012 12:28

0

Akuratnie ten pierwszy komentarz bez interpunkcji da się czytać. A co do Petrova,to ma rację,że o punkty za wcześnie. I jestem zawiedziony postawą Caterhama,praktycznie żadnego postępu. Oby w drugiej części sezonu byli bliżej kwalifikacji do Q2.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu